2012. január 23., hétfő

Kérdezz-felelek Raj Ráhellel


Kérdezz-felelek játékunkban vendégtanárainkat, jelen esetben Raj Ráhelt faggatjuk ételről, főzésről, kedvenc ételekről, italokról, konyháról.


1. Gyerekként mi volt a kedvenc ételed?
Édesanyám sokszor készített sült csirkét Sabbatra fejes salátával, sült krumplival. Ez a menü volt a nagy kedvenc.

2. Mi volt az az étel, amit legelőször önállóan elkészítettél?
Nem is emlékszem, mikor kezdtem el egyedül főzni. Talán pont csirkét sütöttem. Inkább süteményeket szerettem készíteni, kuglófhoz tésztát gyúrni, kis sütiket kiszúrni... Amikor elköltöztem, akkor született meg bennem az ételkészítés szeretete.

3. Mi volt a legfurább, legérdekesebb étel, amit eddig valaha ettél és hol?
Amit nagyon furának találok, nem eszem meg. Egyszer kóstoltam marhahús ízű cukorkát, rémes volt.

4. Mit ettél ma legutoljára?
A cukrászdámban feta sajtos burekast. Szerencsém van, mert a reggeli emailek írása közben itt van nekem minden frissen sült péksütemény, ami a gyenge pontom.

5. Melyik az az étel, amit egyáltalán nem szeretsz?
Furcsa, de a spárga. Csak a fehér, a zöld spárgát imádom. De a fehér spárgának a szagát sem szeretem.

6. Mi az az öt dolog, ami mindig megtalálható a kamrádban?
Spagetti, farfalle, gnocchi, tehát tésztafélék; olívaolaj; rozmaring, kakukkfű és petrezselyem csokorra szárítva, hogyha elfelejtek venni frisset; van fokhagyma; olajos halak konzervben, hogy bármikor készíteni tudjak vele gyorsan egy könnyű pastát.

7. Melyik az a konyhai eszköz, amely nélkül nem tudnál élni?
A késem.

8. Mi volt a legfinomabb étel, amit utoljára ettél és hol?
Aranka nagynénimnél hideg libamáj zsírjában. Nála voltunk egy nagyobb vacsorán, és ez a specialitása (többek között). Ő és Édesanyám a Mestereim, akiktől azt tanultam, hogyan kell könnyedséggel, szeretettel adni nagy, finom ételekkel teli vacsorákat, akár csak egy egyszeri keddi napon, csak azért, hogy együtt lehessünk.

9. Édes vagy sós étel?
Sós. És aztán kicsi édes... :)


10. Tea vagy kávé?
Kávé.

11. Keserű vagy tejcsoki?
Nagyon ritkán, de akkor keserű.

12. Sör vagy bor?
Bor ételhez, sör kocsmában.

13. Hány szakácskönyved van?
Sok. Legtöbb nagy és színes.

14. Melyik a legviccesebb konyhai "baleseted" (rosszul sikerült étel)?
Nem vicces soha, ha nem sikerül valami, tragédiának élem meg. Szerencsére ritkán fordul elő. Házasságunk elején szerelmesen sütöttem focaccia-t, mert megemlítette a férjem, hogy szereti. Nem ismerte meg.

15. Honnan szerzel inspirációt?
Szakácskönyv, étlapok, főzőműsorok, minden inspirálhat. Néha a csarnokban vásárolva, amikor látom a gyönyörű alapanyagokat.

16. Ki tanított meg főzni?
Alapvetően Édesanyámtól tanultam, és nagyon sokat tanultam azoktól a csodálatos szakácsoktól, akik részt vettek a műsoromban. Földes Józsi, Rosenstein Tibor, öröm nézni, hogyan főznek, tényleg kedvet csinálnak, hogy menjek a konyhába, és én is főzzek. Sokat.

17. Honnan szerzed be az alapanyagaidat?
Leginkább a Vásárcsarnokból. Nagyon szeretek piacra járni.

18. Mindennap főzöl?
Igen, szerintem a jó házasság alapja, hogy minden este legyen valami meleg étel. Akár egy egyszerű spagetti, vagy omlett salátával, bármi, amit közösen eszünk, és szebbé teszi a kevés időt, amit esténként együtt tölthetünk.

***

Ráhel órái:
Ráhel asztala - 2012. január 26., 18:00 - 21:00
Ráhel asztala - 2012. március 1., 18:00 - 21:00


Ráhel óráira weboldalunkon tudtok regisztrálni.


Nincsenek megjegyzések: