2011. augusztus 22., hétfő

Mit jelent új vegetáriánusnak lenni?


A Vegetáriánus Fesztivál közeledtével (augusztus 27-28.) érdemes egy kicsit a vegetáriánus táplálkozás mögé néznünk. A fesztivál is nagyon sok érdekes előadást, beszélgetést ígér, így érdemes lesz kilátogatni és szétnézni egy kicsit nem csak a vegáknak, hanem a húsevőknek is. :)

Interjúnkban Makit az új vegetáriánus konyháról és órájáról faggatjuk.

MF: Mit jelent az új vegetáriánus konyha?
M: Amikor először Magyarországra jöttem, vegetáriánus voltam (jelenleg egy kevés halat és húst fogyasztok) és semmi mást nem tudtam az éttermekben kérni csak rántott sajtot, rántott gombát, karfiolt és rántott padlizsánt valamilyen krumplis vagy rizskörettel, esetleg főzelékkel és jó esetben friss salátával. Kicsit megijedtem, hogy mi lesz velem, ha itt vegetáriánus konyha alatt csak ezt ismerik. Aztán beindult a vegetáriánus “forradalom”, akkor meg azt vettem észre, hogy sokan mindenáron pótolni akarják a valódi húst valamilyen “növényi hússal” (pl.: szejtán) vagy gabonakolbásszal. Nem szeretek húspótlókat használni, hogy egy ételnek elkészítsem a húsmentes változatát. Amikor elindítottuk a főzőiskolát, elhatároztam, hogy megmutatom a tanulni vágyóknak, hogy a vegetáriánus konyha sokkal-sokkal izgalmasabb, mint ahogy beszélnek, írnak róla. Célom bemutatni, hogy egy kiegyensúlyozott vegetáriánus/vegán étel is lehet finom, élvezetes, jó ízű.


MF: Mi az, amit még megváltoztattál?
M: Igyekszem minél kevesebb tejterméket is használni. Észrevettem azt, hogy Magyarországon a vegetáriánus konyhában nagyon sok tejterméket használnak fehérje pótlásra. Új vegetáriánus óráinkon olyan ételeket készítünk, amelyek mind a húsevőknek, mind a vegetáriánusoknak új ízélményeket nyújtanak és egyben táplálóak is. Főleg a húsevők szoktak rácsodálkozni egy-egy ételre, mert nem gondolják, hogy ez a konyha ilyen meglepetéseket tartogathat még számukra is. Hangsúlyozom, hogy nem az a célom, hogy rábeszéljem a húsevőket a vegetáriánus konyhára, csak szeretném megmutatni, hogy egy étel hús nélkül is lehet mennyien finom. :) Az étel prezentálása is nagyon sokat számít persze.

MF: Mit jelent az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás számodra?
M: Számomra az a kiegyensúlyozott táplálkozás, amit a testet, a lelket és a szellemet is táplálja.


MF: Mit gondolsz, miért jó új vegetáriánusnak lenni?
M: Nem gondolom, hogy ez új vagy régi dolog. Azért használtam az “új” szót mint jelzőt, hogy érzékeltessem, ez nem a hagyományos vegetáriánus étkezés, amelyet többen megszoktak. A vegetáriánus étel ízletes, szépen tálalható és nem vált ki belőled olyan érzést, hogy "Bárcsak egy hamburgert ettem volna!". :) Gyertek el az óránkra és akkor megtudjátok! :)

***

Őszi szemeszterünk "Új vegetáriánus" órája 2011. október 29-én lesz. Jelentkezni az órára weblapunkon tudtok. 


Nincsenek megjegyzések: